Gdje su naši bivši osmaši?

Posted on Updated on

Prošle školske godine imali smo dva 8. razreda i 47 učenika. Dvoje je učenika nakon 8. razreda odselilo u Njemačku. Gdje su ostali, naši bivši učenici? To su sada učenici 1. razreda srednje škole u Đakovu i Slavonskom Brodu. Najviše učenika pohađa smjerove ekonomske škole, njih 11. Zatim slijede poljoprivredna, Srednja strukovna škola Antuna Horvata u Đakovu, obrtničke, gimnazije, industrijske i tehničke škole. Najmanje je učenika u medicinskoj školi.

graf3
Grafički prikaz odabira srednjih škola naših bivših osmaša.

Tko bolje zna kako je u srednjoj školi, koji su najteži predmeti, kako je uklopiti se u novu sredinu nakon osam godina u osnovoj školi od naših bivših osmaša? Svoja su iskustva podijelili s nama.

andrijaAndrija Birtić, Gimnazija „Matija Mesić“ Slavonski Brod

Pohađam Gimnaziju “Matija Mesić” Slavonski Brod, prirodoslovno-matematički smjer. Nastava se održava u dvije smjene. U školu putujem vlakom. Svaki dan imam sedam nastavnih sati. Imam 15 predmeta. Nijedan predmet nije mi posebno težak, ali se mogu požaliti na matematiku zato što moram raspisivati formule do kraja, a ne ostaviti u skraćenom obliku i zato što apsolutna vrijednost ne može biti negativna. Nastavnici su dobri, jedino što očekuju mnogo rada. Najbolja znanja sam u osnovnoj stekao iz fizike od učitelja Tomislava. Zadovoljan sam ovim odabirom škole. Smatram da sam se dobro snašao jer su me odabrali za zamjenika predsjednika. Mogu vam reći da ako imate sve petice u osnovnoj i koliko učite za sve te petice, pomnožite to vrijeme učenja sa 100 i imat ćete četvorke ovdje. Ako mislite pohađati ovu školu, prihvatite da ćete trpjeti znoj, mučenje, učenje, neispavanost, težak rad i još puno učenja sljedeće četiri godine. I zapamtite, budući matematičari, kvadratna jednadžba uvijek ima dva rješenja.

manuelaManuela Adrić, Ekonomska škola „Braća Radić“ Đakovo

Pohađam Ekonomsku školu “Braća Radić” u Đakovu, smjer komercijalist. Nastava mi se održava u dvije smjene. U školu putujem autobusom. Zavisi kako koji dan, nekad imam 6, a nekad 7 sati. Imam 15 predmeta, od kojih je 6 novih. Nemam najteži predmet, ali jedan od težih je Trgovinsko poslovanje. Ima jako mnogo gradiva. Nastavnici su uredu, nisu prestrogi ni prezahtjevni. Mogu reći da sam zadovoljna odabirom škole. Srednja škola je mnogo zahtjevnija od osnovne.  Početak je  posebno težak zbog novih nastavnika i predmeta.

BrunoBruno Birtić, Srednja medicinska škola Slavonski Brod

Idem u Srednju medicinsku školu u Slavonskom Brodu. Pohađam smjer za medicinskog tehničara. Nastava se održava u 2 smjene, ali ja za sada idem samo u prvu. U školu putujem vlakom. Imam 13 predmeta, a najčešće 6 sati u jednom danu. Najteži je predmet kemija jer je gradivo teško, ali i nastavnik mnogo traži. Svi nastavnici su odlični, a s odabirom škole sam jako zadovoljan. Dobro sam se snašao. Razred je odličan i svi su OK. Srednja je škola teža od osnovne jer je gradivo opširnije i nastavnici češće i zahtjevnije pitaju. Moja poruka budućim srednjoškolcima je da se trude i redovito uče. Budite dobri prema svima i onda će vas drugi poštivati. Srednja škola je jedna stepenica više u vašem životu koja je jako uzbudljiva, ali i zahtjevnija.

TadijanoTadijano Matijević, Tehnička škola Slavonski Brod

Pohađam Tehničku školu u Slavonskome Brodu, idem za elektrotehničara. Nastava se održava u dvije smjene, a ja sam 1. i 3. godinu 1. smjena, a 2. i 4. sam 2. smjena. U školu putujem autobusom. Najčešće imam 7 sati i sveukupno imam 14 predmeta. Najteži predmet mi je matematika. Nastavnici su dobri prema nama. Zadovoljan sam svojim smjerom. Srednja škola je mnogo teža od osnovne i meni je mnogo bolje u srednjoj. Iz hrvatskog sam stekao najbolje znanje, iako sam imao 3 u osnovnoj. Sada imam 5 i nastavnica me hvali i zato se želim zahvaliti nastavnici Slavici! Budućim srednjoškolcima bih poručio da ovo 2. polugodište malo više uče i moći će upisati školu koju žele.

IvaIva Kulaš, Srednja škola Matije Antuna Reljkovića Slavonski Brod

Pohađam Srednju školu Matije Antuna Reljkovića u Slavonskom Brodu, smjer agrotehničar (opći smjer). Nastava se održava u dvije smjene (jedan tjedan prva smjena, jedan tjedan druga). Putujem vlakom. Kada sam prva smjena, imam vlak u 6.11, a kada sam druga u 12.17 sati. Imam 15 predmeta, a u jednom danu 7 sati. Najteži predmet mi je fizika. Nije zanimljiva i računa se mnogo. Nastavnici su dobri. Znaju biti strogi, ali sve ovisi o ponašanju učenika. Zadovoljna sam odabirom škole. Dobro sam se snašla. Učim isto kao i u osnovnoj školi, ne previše. Mogla bih bolje. Najbolje znanje u osnovnoj školi stekla sam iz engleskog i biologije. Poručila bih osmašima da se dobro informiraju o zanimanju koje žele upisati i prije svega to što odaberu treba voljeti.

   Davor Barukčić

Komentiraj